Šole in vrtci, ki sodelujejo v projektu
Kako boste uvedli naključno prijaznost v šolo ali vrtec?
Sledite zaporedju naslednjih 4 preprostih korakov in jih prilagodite starostni skupini otrok.
1.KORAK: DELAVNICA »Kako vpliva na nas prijaznost?«
Z učenci si oglejte videoposnetek »Kaj je sreča?« in se pogovorite o spodnjih vprašanjih:
- Kaj je tega mladeniča osrečevalo?
- Kako so njegova dejanja vplivala na druge?
- Ali je pričakoval kakršnokoli poplačilo za svoja dejanja?
- Kaj je bilo največje plačilo za njegova dejanja?
- Kako bi vplivalo na svet, če bi več ljudi živelo po tem načelu?
- Raziskovalci so ugotovili, da je en izmed največjih razlogov za občutek sreče to, da naredimo za druge nekaj lepega. Zakaj menite, da je temu tako?
- Spomnite se nekega dogodka, ko je nekdo nepričakovano naredil nekaj lepega za vas. Pripovedujte o tem dogodku (kaj se je zgodilo, kako ste se počutili, kako je to vplivalo na vas…).
- Spomnite se nekega dogodka, ko ste vi nepričakovano naredili nekaj lepega za druge. Pripovedujte o tem dogodku (kaj se je zgodilo, kako ste se počutili, kako je to vplivalo na vas, kako se je počutila druga oseba…).
2.KORAK: DELAVNICA »Kaj je Naključna prijaznost?«
Z učenci si oglejte videoposnetek »Veriga prijaznosti« in se pogovorite o spodnjih vprašanjih:
- Kaj mislite, kako poteka Naključna prijaznost?
- Ali oseba, ki je prijazna do drugih, pričakuje kakršnokoli poplačilo za svoje dejanje?
- Ali se oseba, ki je izvedla Naključno prijaznost, izpostavlja in zahteva zahvalo od osebe, do katere je bila prijazna?
- Kako bi vi izvajali Naključno prijaznost?
- Kako bi povečali verjetnost, da bi drugi nadaljevali s prijaznimi dejanji?
Predstavite način Naključne prijaznosti, ki bo potekal v vaši šoli ali vrtcu:
|
3.KORAK: Izvajanje spodnjih aktivnosti. Dodajte tudi svoje aktivnosti.
- Učenci naj izvajajo dejanja Naključne prijaznosti ter objavljajo svoje zgodbe.
- Pošljite staršem sporočilo o tem, kaj dobrega je učenec naredil v šoli – opazite tudi malenkosti.
- Objavite zgodbe Naključne prijaznosti v lokalnih časopisih in internetu.
- Izdelajte kazala za knjige z lepimi mislimi.
- Naj učenci napišejo zahvale za sošolce, učitelje, tehnično osebje, starše…
- Z učenci obiščite dom starejših občanov.
- Izdelajte plakate s spodbudnimi kolaži.
- Pišite dnevnik prijaznih dejanj.
- Izvedite intervju s starejšo osebo, od katere se lahko veliko naučite.
- Raziskujte življenje zgodovinskih oseb, ki slovijo po svoji prijaznosti.
- Začnite pouk s prebiranjem pozitivnih zgodb ali anekdot.
- Začnite projekt »Stena prijaznosti«. Na tej steni objavljajte prijazna dejanja v obliki zgodb, fotografij, plakatov…
- Vprašajte učence, zakaj je prijaznost pomembna.
- Povabite pomembno osebo, ki se je izkazala s svojimi plemenitimi dejanji, v šolo.
- Imejte »Teden prijaznosti«.
4.KORAK:
Na koncu šolskega leta izvedite prireditev na temo Naključne prijaznosti ali pa to vključite v kakšno drugo prireditev. Pomembno je, da pokažete staršem in lokalni skupnosti, kako ste spreminjali svet na bolje. Otroci se naj tega zavedajo. Vsak posameznik lahko pripomore k pozitivnim spremembam. Ne prepustite se malodušju, ki ljudi utrjuje v tem, da ostajajo na istem, zato ker verjamejo, da tako ali tako ne morejo ničesar spremeniti.