8 KROGOV ODLIČNOSTI V 1. RAZREDU 


ALI PRVOŠOLČKI LAHKO RAZUMEJO TAKO TEŽKE POJME, KOT SO ODGOVORNOST, PREDANOST…?

 

SEVEDA! Vprašajte prof. Lidijo Sotler, External link opens in new tab or windowlidija.sotler@guest.arnes.si.

 

Predlog za izvedbo 8 krogov odličnosti v 1. razredu OŠ:

 

8 KROGOV ODLIČNOSTI
ULOVITE OTROKE, KO SO NAD ČRTO s tem utrjujemo sprejemljiva vedenja, ki so v pomoč njim samim in vsem okrog njih.

 

External link opens in new tab or window2o

ODGOVORNOST – tanka črta odgovornosti
Fotografije športnikov. Oseba, ki je tvoj vzornik, ti je zelo všeč (zakaj, kaj takega počne, kaj bi se lahko od nje naučil.. Kaj lahko že naredite sami
Kaj morajo za vas narediti starši

Priročnik: str. 14-23 in ilustracije 24-27

 

External link opens in new tab or window3o

Odgovornost je:

  • sposobnost odgovoriti na težave, na katere naletimo vsak dan
  • da znamo poskrbeti za svoje stvari
  • da znamo poskrbeti za svoje vedenje
  • da znamo poskrbeti za ljudi okoli nas
  • Odgovorna dejanja v odnosih do:
  • staršev
  • bratov, sester
  • učiteljev
  • sošolcev
  • prijateljev
  • živali
  • okolja
  • Skozi igre vlog se postavijo v različne vloge ( staršev, učiteljev…)
  • Česa ne bi dovolili učencem v šoli
  • Kaj bi jim dovolili, sedaj pa jim učitelj ne dovoli
  • Katere stvari, ki jih počne vaša učiteljica so vam všeč in bi jih počeli tudi vi
  • Predno se odločimo kaj bomo storili je koristno imeti na zalogi več možnosti
  • Izberi eno zadolžitev, ki si jo ocenil pri sebi kot slabo. En teden jo opravljaj dobro ali odlično in potem poročaj, kako si se ob tem počutil.
  • Spodbujajmo učence k nudenju pomoči, saj to krepi vezi med njimi in hkrati veča občutek pripadnosti oz. povezanosti v razredu.
  • Vedenja nad črto v šoli : poslušanje, natančno pisanje, računanje, delanje domačih nalog, prinašanje potrebščin, urejenost potrebščin upoštevanje pravil…
  • Vedenja pod črto v šoli: klepetanje, površno in nenatančno pisanje, računanje, pozabljanje domačih nalog, pozabljanje šolskih potrebščin, uničevanje šolskih potrebščin, kršenje pravil….
  • Kaj od naštetega najbolj drži za posameznega učenca?
  • Na kateri strani črte preživijo največ časa?
  • Kaj bodo v prihodnje izboljšali?
  • Kako lahko dosežeš, da boš čim več časa nad črto?

Razmislite na kateri strani črte ste največ časa:

 

External link opens in new tab or window3ok

SLABO : Večine ne opravim, kar naprej me je potrebno opominjati.
ZADOSTNO: Nujno potrebujem spodbudo, da končam nalogo- sam od sebe ne naredim veliko.
DOBRO: Včasih potrebujem spodbudo, da dokončam nalogo.
ODLIČNO: Delo odlično opravim in pri tem ne potrebujem nobene dodatne spodbude.
Te ocene preverimo pri : NATANČNEM PISANJU, UREJENOSTI POTREBŠČIN IN PRI POSLUŠANJU NAVODIL in SOŠOLCEV.
Zabavno razgibavanje str. 28
Učni list: miselni vzorec odgovornost

MISLI BESEDE DEJANJA

PREDANOST
Priročnik: str. 44-53 in ilustracije 54-57

 

  • Kaj boš, ko boš velik?
  • Kaj boš moral zato narediti?
  • Povejte kaj si najbolj želite?
  • Kako bi jo lahko uresničili?
  • Pomeni, da vsak dan:
  • treniram visoka uvrstitev na tekmi
  • vadim kitaro igram v dobrem ansamblu
  • se učim več znam, lepe ocene
  • zdravo jem ne zbolim tako pogosto
  • gibam se dobro počutim
  • dovolj spim lažje razmišljam in delam
  • pospravljam igrače vem, kje kaj imam
  • in ostale potrebščine
  • Kdo vam lahko pri tem pomaga?

Zabavno razgibavanje str. 58
Učni list: miselni vzorec predanost

SLEDITI CILJU DO URESNIČITVE

GOVORI Z DOBRIM NAMENOM
Priročnik: str. 110-118

 

  • Povej lepo misel o sebi
  • Povej lepo misel o sošolcu
  • Povej, kaj te moti pri sošolcu
  • Katere besede uporabite kadar ste zelo jezni na nekoga?
  • Katere besede uporabite kadar želite spodbuditi nekoga in mu pomagati?
  • Jezik je močnejši od meča. Povsem smo odgovorni za to, kar pride iz naših ust. Zmeraj lahko izberemo, kako bomo govorili.
  • Govorimo: ODKRITO, DIREKTNO, SPOŠTLJIVO, S POZITIVNIM NAMENOM.
  • Priznajmo si, da imamo VSI kdaj negativne misli, vendar nam ni treba zmeraj vsega povedati, če s tem komu škodimo ali ga užalimo.
  • Nevidna košarica-polnimo svojo in druge košarice:
  • Dobro se počutimo, ko pomagamo drugim, da se počutijo dobro.
  • Z vsakim dobrim delom napolnimo svojo košarico. Pa tudi košarico tistega, ki mu pomagamo.
  • Več košaric kot napolnimo, lepši je naš dan in lepše so naše sanje.
  • Kaj moramo narediti, če se naša košarica izprazni? Kako bi drugim napolnili košarico?
  • Nekaj idej za polnjenje košarice:
  • povemo, da imamo nekoga radi
  • prijazno pozdravimo
  • pomagamo sošolcu
  • se igram s sošolcem
  • pomagamo starejšim prinesti kaj v stanovanje…
  • Zelo pomembno je, da se naučimo izražati čustva, saj se ob tem naučimo tudi vživljanja v druge.
  • Igre vlog so odlične za učenje komunikacijskih veščin, saj za to potrebujemo veliko vaj in treningov.
  • Zelo pomembno je prepoznavanje čustev in občutkov.

Učencem povejmo, da se vsi kdaj znajdemo v situacijah, v katerih se počutimo neprijetno, smo vznemirjeni ali jezni. Pomembno je, da znamo svoja čustva in mnenja sporočati, ne da bi pri tem napadali druge.

Zabavno razgibavanje str. 119

ODKRITO, SPOŠTLJIVO,S POZITIVNIM NAMENOM.

 

Pravljica Govorice str. 16-27
Ob poslušanju katerih besed vam je bolj prijetno
POSTAVLJANJE VPRAŠANJ OB KONFLIKTU:Razloži mi, kaj te je tako razjezilo? Kaj se zgodi, če se stepeta? Lahko stvari rešita kako drugače? Povejta vsak svojo plat zgodbe in kako se ob tem počutita. Kako bi lahko naslednjič rešila podoben spor?
KONSTRUKTIVNO REŠEVANJE KONFLIKTOV: Konflikti so sestavni del življenja, saj si vsak izmed nas ustvari svoje mnenje in ima svoj pogled na svet, vrednote, prepričanja… Reševanje zahteva cel niz komunikacijskih veščin od aktivnega poslušanja do razkrivanja čustev. Na koncu ni poraženca. KONFLIKTI pomenijo začetek neke spremembe, preprečijo stagniranje, s pomočjo njih problem sploh opazimo, kar nam omogoča iskanje rešitev za problem. Konstruktivno rešen konflikt jača identiteto posameznika in skupine, pripomore k osebni rasti in gradi odnose.
UPORABI BESEDE KADAR SI NA KOGA JEZEN IN NE PESTI!

KAKO LAHKO SAM REŠIM TEŽAVE

1.
Vprašaj v čem je težava.
Ponovi, kar ti je povedala druga oseba.
Povej še drugo stran zgodbe.
2.
Pogovori se o težavi.
Vprašaj drugo osebo, kako se počuti.
Povej, kako se ti počutiš.
3.
Vprašaj drugo osebo, kakšne predloge ima za rešitev težave.
Povej še svoje predloge.
Ponovi, kar sta se dogovorila, in preveri, če se oba strinjata.

KOMPROMIS ni enako kot SODELOVANJE, saj gre za žrtvovanje nečesa zavoljo »rešenega« konflikta in zato lahko obe strani odideta iz konflikta z občutkom poraženca. Pri SODELOVANJU obe strani dobita tisto, kar želita in se posledično obe počutita kot zmagovalca.
AKTIVNO POSLUŠANJE:
Poslušaj in ne prekinjaj
Ponovi, kar ti pripoveduje sogovornik in tako preveri, če si ga prav razumel
Sprašuj sogovornika
Glej ga v oči
Kimaj in pokaži s telesom, da ga poslušaš
Najprej moramo prepoznati in priznati svoje občutke, šele potem smo lahko pozorni na občutke drugih in jih razumemo.
Pravljica KAJ ČUTI VEVERIČEK VIKTOR str. 44
SPOŠTOVANJE RAZLIČNOSTI pomeni sprejemanje drugih in toleriranje razlik ter razumevanje, da se posamične in skupinske različnosti med seboj dopolnjujejo in krepijo.
MEDIACIJA: tretja, nevtralna oseba brez poseganja v vsebino spora posreduje med dvema ali več udeleženci in nima pooblastila, da bi sprejela odločitev o sporu namesto udeležencev. Udeleženci morajo sami sprejeti odločitev.

 

External link opens in new tab or window4ok

FLEKSIBILNOST
Naredite čim višji stolp iz enakega števila kock z omejenim časom
Kateri stolp je najvišji?
Ali ste imeli vsi enako nalogo?
Kaj je bilo pomembno, da ste bili pri delu uspešni?
Pravljica: IZKLJUČEVANJE str. 94 ???
Dogodek ali fotografija – kako jo vidijo posamezni učenci str, 129 slika – Mediacija za otroke
DOSEČI CILJ PO NOVI POTI. SODELOVATI

 

TO JE TO
Kdo rad zjutraj zgodaj vstane?
Kdo rad spi, dokler ga starši ne zbudijo, da je čas za vstajanje?
Kdaj boste imeli več časa za različne dejavnosti?
Kaj se nam zgodi, če radi odlašamo svoje naloge na kasneje?

NEGATIVNO NALOGO POGLEDATI S POZITIVNE STRANI.

NAPAKE VODIJO K USPEHU
Priročnik: str. 96-98 in ilustracije 78-81
Brez napak ni uspeha, saj se iz napak največ naučimo.
Spomni se:
Kaj ti nekoč ni uspelo?
Kaj si se iz tega naučil?
Kaj si potem delal drugače?
Če delamo stvari vedno na enak način, nas to ne pripelje do boljših rezultatov. Zato je včasih koristno narediti spremembo.
Spomni se kaj počnete v vaši družini na enak način in ste zato manj učinkoviti?
Kakšne spremembe predlagate?
OPOMINJAJMO SE NA SPOŠTLJIV NAČIN.
Spoznajmo srce str. 99

USPEŠNI LJUDJE SE UČIJO IZ NAPAK.

 

INTEGRITETA
Kaj je za vas zelo pomembno?
Povejte kaj vas moti pri drugih ljudeh?
Ali vi živite drugače ko oni?
Zakaj vam to uspe?
Ali je učenec, ki se je zlagal v integriteti?

POMEMBNE VREDNOTE POKAŽI Z DEJANJI.

URAVNOTEŽENOST je kot tehtnica.
Priročnik: str. 72-77 in ilustracije 78-81
Kako se počutite, kadar morate naenkrat narediti veliko stvari? (naloga, trening, obisk babice, gledanje TV , računalnik…)
Možgani ne morejo dobro razmišljati, če smo lačni, žejni, žalostni…

Vse kar v življenju počnemo, postavimo v ravnotežje in ne zanemarjajmo zdravih stvari na račun nezdravih.

Zabavno razgibavanje str. 82
Učni list: miselni vzorec – uravnoteženost

POSTAVIMO VSE POMEMBNO V RAVNOTEŽJE